GAUDÍ I EL MODERNISME A CATALUNYA / Arquitectura / Gaudí / Barcelona / Casa Andreu Calvet

     Inici   Modernisme   Passeig   Museu Virtual   Arquitectura   Escultura   Pintura   Arts Decoratives   Literatura   Música  

     Àrea especial:  Catedrals del vi   Edificis desapareguts   Modernisme funerari   Projectes no realitzats   Modernisme català fora de Catalunya  
     Bibliografia   Novetats   Propòsit   Contacti'ns   Dades d'audiència

Gaudí: CASA EDUARD CALVET

[English] [Français] [Castellano]

Dades pràctiques   Historia i descripció   Imatges   Altres obres de Gaudí  
 
Gaudí: Casa Calvet, Façana

Dades pràctiques:
Adreça:  Carrer de Casp, 48    Barcelona.
Interès: xxxxx  (3 sobre 5)
Estat de conservació:  Façanes: Anterior i posterior Bo / Interiors: Hall, escales i entresol Bo, altres parts de l’edifici adaptades a les necessitats actuals.
Transport:  Autobusos: 45 i 47
                  Metro:  L1, L4 (Urquinaona)

Visites:  L’edifici es una propietat privada i no es possible visitar-ne l'interior.
Informació: RUTA GAUDÍ (Institut Municipal del paisatge Urbà) Tel. (34) 93 488 01 39
A la planta baixa hi ha un magnífic restaurant d’ambient gaudinià
Ruta del Modernisme

Historia i descripció:
Projecte de l’arquitecte Antoni Gaudí i Cornet de 1898 construïda entre 1898 i 1900.
El 1900 aquesta casa va ser premiada per l’Ajuntament de Barcelona.
Es la primera casa de veïns de Gaudí, construïda per a la família Calvet, una família de fabricants tèxtils.
La façana construïda amb pedra i ferro forjat, es va portar a terme, segons Permanyer, amb la col·laboració de Lluís Badia (ferro forjat) i el fuster Casas i Bardé.
La façana es culmina amb dos timpans amb dues cabries molt fantasioses fetes de ferro forjat i coronats també per creus de ferro forjat.
A cada costat i al centre de la part superior, la façana es adornada amb els caps de Sant Pere (en honor del pare del propietari), Sant Genis notari i Sant Genis còmic (en honor dels patrons de Vilassar de Mar vila nadiua d'Eduard Calvet).
La façana posterior (no visible des del carrer) es molt interessant i apreciada pels especialistes. 
La caixa de l’ascensor es una obra d’art amb la seva decoració en fusta, ferro i vidre.  
Els mobles de la planta baixa i del primer pis, foren també dissenyats per l’arquitecte i es poden veure en part al Museu Gaudí del Park Güell. .
Aquest es probablement l’edifici mes convencional de Gaudí.

Imatges:

Gaudí: Casa Calvet, Part alta façana    Gaudí: Casa Calvet, Part alta façana    Gaudí: Casa Calvet, Part alta façana
                                                                Diferents vistes de la façana

 Gaudí: Casa Calvet, Adorn sota tribuna     Gaudí: Casa Calvet, Tribuna                                               Gaudí: Casa Calvet, Picaporta
       Ornament sota la tribuna                        Tribuna                                                                     Picaporta


Altres obres de Gaudí:

A CATALUNYA:
A Barcelona: Bellesguard   Casa Eduard Calvet   Casa Batlló   Casa Vicens  
Col·legi Santa Teresa   Escoles Sagrada Família   Fanals de la Plaça Reial i del Pla del Palau  La Pedrera   Pavellons Güell   Palau Güell  Park Güell   Sagrada Família   Tanca Finca Miralles   Viaducte del carrer Bellesguard
A La Pobla de Lillet:  Xalet del Catllaràs  Jardins Artigas
A Mataró:  Cooperativa Obrera (atribuit)
A Montserrat:  Rosari Monumental (1er misteri de Glòria)
A Santa Coloma de Cervelló: 
Colònia Güell
A Sitges (Garraf):   Cellers Garraf

A Tarragona:   Altar de la Capella de Jesús i Maria

ALS PAÏSOS CATALANS: 
A Mallorca:  Renovació de la Catedral de Palma de Mallorca

A FORA DE CATALUNYA:  El Capricho (Comillas - Cantabria - Espanya)   Casa Botines (Lleó - Espanya)    Palau Episcopal (Astorga - Lleó - Espanya)

 
OBRA DESAPAREGUDA: 
A Vic:   Fanals de la Plaça del Mercadal (Enderrocats)

PUJAR

ANTERIOR

POSTERIOR

INICI